Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Schumi IX.rész

2009.10.17

Viták és kritikák

 

Sokszor megtanultam már, hogy a múltat felhánytorgatják. Szerintem azonban mindenkinek a múltjában vannak fekete foltok. Én tizenöt vagy tizenhat éve vagyok az F1-ben, és azt hiszem, kijelenthetem, az enyémben nincs túl sok, azzal pedig együtt tudok élni, hogy ezt sokan szívesen vitatják.[forrás?]
– Michael Schumacher

Hosszú karriere során Schumacher számos, komoly vitát kiváltó incidens részese volt. Az 1994-es és 1997-es, az egyéni világbajnokság végkimenetelét jelentősen befolyásoló ütközései becsmérlő reakciót váltottak ki a brit médiából, az 1997-es esetért a német és az olasz sajtó is széles körben elítélte.

 

A világbajnokságot eldöntő ütközések
 
 
Kép Hill (balra) és Schumacher (jobbra) összeütköznek a Flinders Street kanyarban az 1994-es Ausztrál Nagydíjon
Az 1994-es szezonzáró futam, az Adelaide-ben megrendezett Ausztrál Nagydíj előtt Schumacher egy ponttal vezette a világbajnokságot Damon Hill előtt. A rajt óta az élen haladt, Hill alig lemaradva követte, amikor a 35. körben kicsúszott a pályáról, és a falnak ütötte a jobb első kerekét. Nem ismert, mennyire sérült meg az autója, mindenesetre csökkent sebességgel, de folytatta a versenyt. A következő kanyarban Hill utolérte, és a belső íven megpróbálta megelőzni, amikor összeütköztek. Schumacher autója a levegőbe emelkedett, majd a gumifalba csapódott, és kiesett. Hill autójának bal első felfüggesztése eltört, a kör végén a boxba hajtott, majd ő is feladta a versenyt. Mivel egyik versenyző sem szerzett pontot, Schumacher lett a világbajnok. A versenybírók az esetet szokványos versenybalesetnek minősítették, és nem marasztalták el egyik versenyzőt sem. James Allen 2007-ben a Schumacherről írt életrajzában Max Mosley, az FIA elnöke azt állította, hogy Schumachertől elvették volna vb-címet, ha a mai szabályok lettek volna érvényben 1994-ben.

Kép Michael Schumacher (jobbra) és Jacques Villeneuve (balra) ütközése a Dry Sack kanyarban az 1997-es Európai Nagydíjon, Jerezben

 

 

 

 

 

Az 1997-es idényzáró futam, a jerezi Európai Nagydíj előtt Schumacher ismét egy ponttal vezetett a világbajnokságban, ezúttal Jacques Villeneuve előtt. Frentzennel együtt hárman pontosan azonos időt autóztak az időmérő edzésen, de Villeneuve indult az élről, mert ő érte el előbb ugyanazt az eredményt. Az első kanyar után Schumacher állt az élen, majd a 48. körben Villeneuve megpróbálta megelőzni a Dry Sack kanyarban. Ekkor Schumacher ráhúzta az autóját a belső iven, előnyösebb pozícióban lévő Villenuvere, jobb első kereke ütközött a másik autó oldalával. Schumacher a kavicságyba sodródott és kiesett, Villeneuve a sérült autójával folytatni tudta a versenyt, és a harmadik helyért járó négy ponttal világbajnok lett. Két héttel a verseny után Schumachert utólag kizárták az 1997-es világbajnokságból, miután az FIA fegyelmi bizottsága megállapította, hogy "Schumacher ösztönös reakciója mögött nem feltételezhető előre megfontoltság vagy rosszindulat, mindazonáltal súlyos hiba volt."

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.