Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hamann Ferrari 360 Spider

2010.01.13

Hamann Ferrari 360 Spider

 
 
 

A Ferrari tulajdonosok - legalábbis egy részük - nagyon rátarti ember. Mert mi mással magyarázható, hogy igény van napjaink talán legszebb és legerősebb sportautójának, a mintegy 40 millió Forintos Ferrari 360 Spidernek optikai és motortuningjára?


 

 

1.jpg
A német Hamann cég, bár neve igazából BMW-tuningjairól ismert, egyike azon kevés cégnek, melyek a maranellói paripa még tüzesebbé tételével foglalkoznak. A 360 Spider szépséges Pininfarina formáját vétek lenne spoilerekkel elcsúfítani, ezért a Hamann designerei is csak szélesebb küszöböket, szolid, állítható orrkötényt, illetve hátsó légterelőket illesztettek az autóra, melyeknek anyaga lehet könnyen fényezhető üvegszálas műanyag, vagy nagy szilárdságú és könnyű szénszál erősítésű műanyag. Ezek nemcsak szépek, hanem jelentős leszorítóerőt is képeznek. A styling-készlethez tartoznak a háromrészes Hamann PG3 alufelnik, melyeknek két változata létezik. Az alap hátul 11. 5Jx19-es 295/30 ZR19-es, elöl 9Jx19-es méretű, 225/35 ZR19-es abroncsokkal szerelve. A másik verzió már igazán harcias külsőt kölcsönöz, hiszen ennél hátul már 13Jx19-es felniket találunk, amelyekre 335/25 ZR19-es hordók vannak húzva. A látvány feldobásában segédkezik még a versenyautós hangulatot árasztó krómozott tanksapka is.

 

 

 

 

 

 

 

Az igazi ínyencségek azonban a ruha alatt bújnak meg. A futómű-átépítést is két változatban kínálják a Hamann mesterei: az egyik egy "szimpla" karosszériaültetés, melynél az eredeti lengéscsillapítók megtartásával a sasszét elöl 40, hátul 20 milliméterrel fektetik közelebb az aszfalthoz. Az igazi ász azonban a radikálisan átépített, állítható magasságú sportfutómű, mellyel az autónak mind az útfekvése, mind az irányíthatósága jelentősen javul.

 

 

 

 

Közvetlen motortuningot nem alkalmaztak, mivel az átlátszó üvegbúra alatt díszelgő 3.6 literes V8-as erőforrás karakterisztikája úgy tökéletes, ahogy van. A saját fejlesztésű kipufogórendszernek köszönhetően azonban mintegy 15 lóerő pluszt kap az autó, melynek teljesítménye így már 415 "Maranellói csikó".
 
Az idei évtől a Ferrari minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet vásárlói egyéni igényeinek kiszolgálására; ennek jegyében kerül bevezetésre a Scaglietti-rendszer először a 456M GT, majd az 575M Maranello modellekben. Ez tulajdonképpen egyéni kiegészítők egész sorát jelenti. Nos, a Hamann valami hasonlót tesz, hiszen a megrendelők számos egyedi extra közül válogathatnak, legyen szó akár bőrbevonatú sportkormányról, akár sportülésekről, vagy speciális műszerfal-világításról. Nem olcsó mulatság egy Hamann öltöztetés; a fenti tuning (mely egyébként a kupéhoz is megrendelhetők) mintegy 3. 5 millió Forintot kóstál, de ezt gond nélkül tovább lehet növelni az előbb említett egyéni kiegészítőkkel. Nem is lenne rossz ilyen rátartinak

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.