Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Legerősebb utcai Ferrari - 599 GTO

2010.04.11

A legerősebb utcai FERRARI

FERRARI 599 GTO

 

 

 

Végre elkészült a Ferrari 599 GTO. Számos kiszivárgott hír után a Ferrari kiadta az első fotókat és információkat legújabb sportkocsijáról. A különleges jármű a Ferrari 599XX-en alapul, azon az autón, amelyet új fejlesztései tesztelésére talált ki az olasz gyár és amelyet csak versenypályán lehet használni. Ebből készült utcai variáns. 
.

 

 

Sportosabb az utastér is
Bár a GTO motorja ugyanúgy 6,0 literes, mint a többi 599-esben, de jóval erősebb. A V12-es blokk 620 helyett immár 670 lóerős. A maximális nyomaték 608 newtonméterről 620-ra nőtt. Ehhez az 599XX főtengelyét használják, illetve versenyautókon szokásos szívórendszert és új kipufogót terveztek.

 

 

Ahogy a versenyautóknál jellemző, a teljesítményfokozás mellett a tömegcsökkentés is fontos szerepet játszott az autó elkészítésénél. Könnyebb anyagok és vékonyabb üvegek használatával sikerült 85 kilót lefaragni az autó súlyából, miközben aerodinamikailag is módosítottak az autón. Új első spoiler, motorháztető, szárny és diffúzor került az 599-re, igazi különlegesség a féktárcsákra kerülő borítólemez, amely növeli a hűtést, de csökkenti a felniknél jelentkező turbulenciát.

Az 1605 kilósra fogyasztott autó a korábbinál is gyorsabb, sőt a leggyorsabb közúti Ferrari. 3,7 helyett 3,55 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát. A feljavított 599 végsebessége 330-ról 335 km/órára emelkedett.

 

 

Új a diffúzor és a padlólemez
Nemcsak egyenesben gyors azonban a GTO, de például a Fiorano versenypályán 1 perc 24 másodperc alatt ér körbe, ami 2,5 másodperccel jobb, mint a hagyományos 599 GTB ideje, de veri az Enzót is. Mindez annak köszönhető, hogy az autó futóművét továbbfejlesztették, de egyúttal feszesebbre is hangolták. Új rugók és stabilizátorok biztosítanak nagyobb kanyarsebességet, ugyanakkor a lengéscsillapítókat vezérlő elektronikát is áthangolták.  

 

Az 599 GTO-t a legújabb, második generációs kerámia féktárcsákkal szerelik, amelyek nemcsak könnyebbek, de hatékonyabbak is, 32,5 méter alatt képesek megállítani a GTO-t 100 km/óráról.

 

A GTO (Gran Turismo Omologata) olyan autók hagyományait folytatja, mint az 1962-es 250 GTO, amely gyakori vendége volt az 1960-as évek versenyeinek, ma pedig az autógyűjtők álma. Az új GTO-t először a Ferrari kiemelt vevői nézhetik meg április 14-én a Modenai Katonai Akadémián. A nagyközönség számára április végén a Pekingi Autószalonon leplezik le. Összesen 599 darab készül belőle.

 

 

A leggyorsabb Ferrari is lehet gyorsabb

Novitec Rosso Ferrari 599 GTO

 

 

A napokban már két újdonságot bemutattunk a Novitec Rossótól, most itt egy harmadik autó, amelyet a Genfi Autószalonra időzített a német cég. Míg a minap bemutatott 458 Italia esetében megjegyeztük, hogy a Novitec korábbi munkáihoz képest visszafogott, a mostani cikkünk alanyánál ilyet biztosan nem mondanánk.

Ehhez a munkához az alapokat a jelenlegi leggyorsabb utcai Ferrari, a GTO adta. A Novitec megtartotta a 6,0 literes motort, de azt két kompresszorral és töltőlevegő-hűtővel spékelte meg. A V12-es motor ezenfelül új szívócsővel, légszűrővel és injektorokkal gazdagodott, és nem maradt el a kipufogó cseréje sem. A rozsdamentes rendszer hangolható, a kormányon lévő forgókapcsolóval lehet halkra állítani vagy üvöltetni, akár egy versenyautóban.

Amitől nem is áll távol az átalakított GTO, hiszen a motor teljesítménye az eredeti 670-ről 888 lóerőre nőtt, amivel a súly/lóerő arány 1,74 kg/lóerőre javult. Hasonlóan drasztikusan nőtt a motor nyomatéka is, ami 862 newtonméter, vagyis 242 Nm több, mint a gyári modellnél.

A Novitecnek sikerült munkára fogni a pluszteljesítményt, így a GTO gyorsabb, mint valaha, mindössze 3,2 másodpercre van szüksége, hogy a rajt után 100 km/órával száguldjon. Egy 0-200 km/órás sprintet is képes 9,1 másodperc alatt letudni. Később sem fogy ki a szuflából, így végsebessége 340 km/óra feletti.

Az egészben az a legszebb, hogy külsőleg mindez alig észrevehető, hiszen a karosszérián mindössze a hátsó lámpákat és az oldalsó indexeket cserélték sötét színűre a Novitecnél. A leglátványosabb újdonság az ultrakönnyű kovácsolt felnik használata, amelyek elöl 21, hátul 22 colosak. Az első tárcsák mindössze 10,4 kilót nyomnak.

Árat ugyan nem közölt a Novitec, de tekintve, hogy a GTO eleve nagyon drága, egy ilyen módosítás akár hét-nyolc számjegyű is lehet.

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.