Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A gyors fogyás 5 aranyszabálya

2010.05.11

 

A gyors fogyás 5 aranyszabálya
 
 
 
Még a bikiniszezon előtt szeretnél leadni néhány kilót, de egyszerűen képtelen vagy betartani a szigorú fogyókúrás szabályokat? Nem is gondolnád, hogy egy kis odafigyeléssel mennyi kalóriától szabadulhatsz meg: íme a Wellnesscafe öt kedvenc fogyókúrás trükkje!
Nem bírod az éhséget, mégis szeretnél megszabadulni a téli hónapokban felszedett kilóktól? Olvass tovább: ma egyszerű, könnyen betartható szabályokat ajánlunk neked, amelyek segítenek a fogyásban!
 
1. tipp: ne panírozd a húst!

Imádod cigánypecsenyét, a sült csirkét és a natúrszeletet? Nem kell lemondanod kedvenc húsos ételeidről csak azért, mert fogyókúrába kezdtél, de néhány apró dologra érdemes odafigyelned: felejtsd el a zsíros húsféléket, marha- és sertésszeletek, valamint hízott liba helyett vásárolj inkább sovány csirkemellet vagy csirkemájat, ezeknek ugyanis alacsonyabb a kalóriatartalmuk! Az elkészítésükre is fordíts nagyobb gondot - egy időre száműzd az étrendedből a rántott szeletet, a panír ugyanis sütés során alaposan megszívja magát olajjal, amelytől teljesen akkor sem szabadulhatsz meg, ha lecsöpögteted a húst!
Tipp: használd ki a jó időt, és grillezz minél gyakrabban - előző nap pácold be a szeletekre vágott csirkemellet fűszeres natúr joghurtba, majd néhány perc alatt süsd át a húst!
 
2. tipp: használj minél kevesebb olajat!

Ha kevés időd van, néhány perc alatt a serpenyőben átsütsz néhány vékony szelet csirkemellet vagy egy kis zöldséget? Ha eddig nem tetted volna, most szerezz be egy teflonedényt - ennek az aljához akkor sem ragad oda az étel, ha egyáltalán nem teszel bele zsiradékot! Ha úgy látod, mégis szükséged van némi olajra, használj kenőtollat: a toll segítségével sokkal kevesebb zsiradék felhasználásával kenheted át az edényt, mint ha csak beleöntenéd az olajat a serpenyőbe!
Tipp: a forró olajban kisütött sült burgonya és krokett, valamint a főtt tészta és a rizs helyett készíts magadnak friss salátát - így nem kell aggódnod, hogy a köret miatt nem tudod majd leadni a fölös kilókat!


 


3. tipp: falatozz evés előtt!

Minden étkezést kezdj kalóriaszegény előétellel: ha először egy kevés zöldség- vagy erőlevest, esetleg fűszeres natúr joghurtba mártogatott zöldséget eszel, kevesebbet bírsz majd fogyasztani a főételből! Az előétel ugyanis eltelít, így kevésbé leszel éhes: persze nem mindegy, hogy milyen előételt készítesz, a kalóriában gazdag, húst, zsíros sajtot és fehér kenyeret tartalmazó falatkákat felejtsd el, bármennyire is finomak!
Tipp: fogyókúra idején egyél naponta ötször-hatszor, de szigorúan csak kis adagokat! Hogy ne legyen nagy a kísértés, mindig kistányért használj – ezt lelkiismeret-furdalás nélkül megpakolhatod étellel!
 
4. tipp: ne mérd magad minden nap!

Bármennyire is nagy a kísértés, hogy már a fogyókúra első napján megmérd a súlyodat, inkább ne tedd! Könnyen elkeseredhetsz, és feladhatod a diétát, hiszen a fogyás nem azonnal indul be - az, hogy mennyit mutat a mérleg, nem feltétlenül a zsírégetés hatékonyságától függ, szerepet játszhat benne vízháztartásod alakulása is! Hetente maximum egyszer ellenőrizd a súlyodat!
Tipp: ahelyett, hogy a súlyodra koncentrálsz, inkább írd össze, milyen és mennyi ételt fogyasztasz el egy nap alatt - nézd át a listát, majd húzd ki azokat az élelmiszereket, amelyek sok kalóriát tartalmaznak!
 

5. tipp: győzd le az éhséget!

Alig félórája reggeliztél vagy ebédeltél, máris korog a gyomrod? Néhány egyszerű trükkel gyorsan elűzheted az éhséget: fogyassz rostban gazdag élelmiszereket, amelyek gyorsan eltelítik a gyomrodat, emellett igyál minél több vizet vagy gyógyteát! Ne habzsold az ételeket, hanem alaposan rágj meg minden egyes falatot: így biztosan nem fogod „túlenni” magad, az agyadnak ugyanis időre van szüksége, hogy feldolgozza a gyomor üzeneteit!
Tipp: imádod az édességeket, ezért folyamatosan nassolnál? Itass át egy textil zsebkendőt vaníliás vagy fahéjas illóolajjal, és ezt szagolgasd - így kevésbé fogod kívánni a süteményeket, cukrot és csokoládét!
 
 
 
Az ízletes fogyás
Sokan úgy gondolják, hogy a diéta egyenlő a rossz ételekkel és az önsanyargatással. Azonban, ez nem igaz! Illatos zöldfűszerekkel és pikáns ételízesítőkkel remek, és ízletes ételeket tudunk elkészíteni, amivel nem lesz szenvedés a fogyókúra.
 
 
 
Régen a fűszer luxuscikknek számított, amely az arannyal volt egyenértékű. Nemcsak az íze miatt kedvelték annyira, hanem már akkor rájöttek, hogy jó hatással van az emberi szervezetre.
A fogyókúra leginkább a tavaszi időszakban válik fontossá a hölgyek számára. Ilyenkor a sok friss zöldfűszer is segít ebben, mert természetes aromákat tartalmaznak, melyek a bioaktív növényi anyagokkal felgyorsítják az anyagcserét, és elégetik a zsírt.
A zöldfűszerek
- A bazsalikom illóolajokat, például kámfort és cineolt tartalmaz. Felpörgeti az anyagcserét és az emésztést is.
- A kapornál elsősorban a carvon nevű illóolaj értékes, mely belülről tisztítja a szervezetet és kimossa belőle a fölösleges vizet
- A turbolya néhány hatóanyaga vízhajtó hatású és fittséget kölcsönöz. Ideális tavaszi fáradtság ellen.
- A koriander remek élénkítő.
- A zsázsa nagy hatékonyságú mustárolajat tartalmaz. Segíti az energiaátalakulást és a zsírégetést a sejtekben.
- A menta gazdag illóolajokban, de elsősorban mentolban. Ez csillapítja az étvágyat.
- A petrezselyem C-vitamin- és illóolajtartalma miatt ideális kombináció, mely fogyókúránál feszesen tartja a bőrt, és erősen salaktalanít is.
- A kakukkfű is serkenti az anyagcserét és a kalóriák elégetését.
A diétát többféleképpen lehet összeállítani.
Mi is összeállítottunk egy mintaétrendet, mely egy napra vonatkozik
 
 
Reggeli
Kora reggeli energiatál: 1,5dl sovány joghurtból, 10 dkg reszelt sárgarépából, 1 almából és 1 evőkanál tökmagból.
 
A másik lehetőség pedig, 2 szelet teljes kiörlésű pirítós, 2 evőkanál sovány túróval, 15 dkg eperből és 1 kávéskanál mézből készült lekvárral.
 
Ebéd
Lazacos szendvics, mustáros mártással, vagy hekk filé uborkasalátával.
 
Vacsora
Curry-s zöldség korianderes rizzsel. Ajánljuk még; Halfilé zöldfűszer-ropogóssal.
Jó étvágyat!
 
 
 
 
Fogyj ízekkel: zsírégető fűszerek
 
 
A nyár beköszöntével sokunkban felmerül a kérdés, hogyan adjunk le pár felesleges kilót szenvedés és éhezés nélkül. Most adunk pár tippet, hogy milyen fűszerek segítenek abban, hogy formába hozd magad és a finom ízeket se kelljen nélkülöznöd. Használd őket a főzéshez, amilyen gyakran csak tudod!
Gyömbér
Az indiaiak előszeretettel használják a gyömbért, mert
 
Fahéj
Illatos és élénkítő fűszer. Pezsdítő hatással van a szervezetre és az emésztésre, emellett pedig tisztító hatással bír. Elég belőle egy csipet, mert nagyon erős az íze.
Feketebors
Csípős, meleg és élénkítő fűszer, ami aktivizálja az emésztést. Serkenti az emésztőnedvek kiválasztását, segít a székrekedésben, gyógyír az étvágytalanságra és javítja az ételek ízét. Frissen darálva a leghatásosabb!
Cayenne bors
Könnyebben emészthetővé teszi az ételeket. Erős fűszer, jó étvágygerjesztő hatással bír, ezért figyelj arra, hogy eltaláld a megfelelő mértékét az ételek fűszerezésénél.
Torma
Jótékonyan hat az emésztésre, csípős íze már a gyomorban serkenti a kiválasztást. Emellett pedig vízhajtó hatású, ami szintén előnyös, ha fogyókúrába kezdtél és úgy érzed, a szervezeted több vizet raktároz, mint kellene.
Fokhagyma
Olajat tartalmaz, ami illatossá és pikánssá teszi ezt a csodaszernek számító fűszert, ami szinte minden testi bajra megoldást nyújt. Természetesen az emésztésre is hatással van és segíti a táplálék felszívódását.
 
 
Rozmaring
Olyan emésztőrendszeri problémákra ajánlott, amelyek az epe működésével vannak kapcsolatban. Emésztési zavarok, felfúvódás, székrekedés esetén 1 kávéskanál szárított növényt tegyél 1 bögre forró vízhez és 10 percig hagyd állni, utána kortyolgasd el.
 
 
Csillagánizs
A Magyarországon termő ánizshoz hasonló aromájú, de erősebb illatanyagokkal rendelkezik. Serkenti az emésztést és növeli az étvágyat, ezért túl sokat ne használj belőle. Sütemények és kompótok ízesítésére is alkalmas, így az édes falatokat is emészthetőbbé teheted ezzel a fűszerrel. 
Kardamommag
Enyhén fanyar, édeskés és kissé pikáns indiai fűszer, ezért csak kis mennyiségben használd. Remekül serkenti az emésztést és segít megszabadulni a puffadástól. Indiában a teákba is belekeverik, mert színesíti a zöld és a fekete tea ízvilágát.
 
 
Házipatika-csodaszerek a jobb emésztésért
- Hashajtó keverék: Egy evőkanál ricinusolajat keverj össze egy csésze gyömbérteával, a kettő keveréke semlegesíti a mérgeket és megszünteti a székrekedést.
- Emésztést elősegítő tea: Egy csipet fahéjhoz adj 2-3 kardamom magot és frissen lereszelt gyömbér, majd öntsd le forró vízzel, hagyd állni 10 percig és utána kortyolgasd el.
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.